Viikonlopun teemana on lämmittely, nappaa tästä vinkit!

Golfarina kehittyminen -projekti tarjoaa kesän aikana vinkkejä ja kannustusta pelin parantamiseen. Aloitamme lämmittelystä. Oma promme Mappe Ervasti suosittelee, että kroppa ja lyönti viritellään kuntoon aina ennen kierrosta. Kyseessä ei ole hikijumppa eikä swingiharjoite vaan lempeä mutta päättäväinen valmistautuminen kierrokseen.

Ota tästä Mapen vinkit alkulämppään. Alla linkki videoon ja samat vinkit kuvina!

1. Kehon avaus

Aloitetaan suurten lihasten, takareisien, lonkankoukistajan, rintarangan ja yläselvän avaamisella.

Ota mailan molemmista päistä kiinni ja rullaa itsesi alas kädet suorina roikkuen, anna tuntua takareisissä. ​​​​​​​

Ota mailan molemmista päistä kiinni ja rullaa itsesi alas kädet suorina roikkuen, anna tuntua takareisissä. ​​​​​​​

Laskeudu hetkeksi kyykkyyn selkä mahdollisimman suorana. Oikaisen jalat uudestaan suoriksi, pidä kädet edelleen alhaalla. Anna taas tuntua takareisissä.

Laskeudu hetkeksi kyykkyyn selkä mahdollisimman suorana. Oikaisen jalat uudestaan suoriksi, pidä kädet edelleen alhaalla. Anna taas tuntua takareisissä.

Ryhdy rullaamaan käsiä vartaloa myöten ylös. Pidä kädet mahdollisimman lähellä vartaloa ja vie pään yli.

Ryhdy rullaamaan käsiä vartaloa myöten ylös. Pidä kädet mahdollisimman lähellä vartaloa ja vie pään yli.

Taivuta vartalo taakse, anna koko kropan avautua ja venyä. Toista viisi kertaa.

Taivuta vartalo taakse, anna koko kropan avautua ja venyä. Toista viisi kertaa.

Seuraavaksi avataan kyljet ja keskikroppa. Niitä jos mitä tarvitaan swingissä!

Ota leveä haara-asento ja siirrä paino kokonaan toiselle jalalle. Huolehdi, että polvi ja varpaat ovat samassa linjassa.

Ota leveä haara-asento ja siirrä paino kokonaan toiselle jalalle. Huolehdi, että polvi ja varpaat ovat samassa linjassa.

Ota mailan molemmista päivtä kiinni ja nosta maila kädet suorina ylös.

Ota mailan molemmista päivtä kiinni ja nosta maila kädet suorina ylös.

Taivuta yläkroppaa vastakkaiselle puolelle niin että käsien kolmio ja pään kulma pysyvät mahdollisimman hyvin alkuperäisessä paketissa. Taivuta viisi kertaa. Vaihda puolta.

Taivuta yläkroppaa vastakkaiselle puolelle niin että käsien kolmio ja pään kulma pysyvät mahdollisimman hyvin alkuperäisessä paketissa. Taivuta viisi kertaa. Vaihda puolta.

Lopuksi lämmitellään ja vetreytetään ranteet.

Ota maila käteen, lapa ylöspäin. Nosta käsi suoraksi eteen. ​​​​​​​

Ota maila käteen, lapa ylöspäin. Nosta käsi suoraksi eteen. ​​​​​​​

Lähjde pyörittämään mailaa ranneliikkeellä puolelta toiselle, aluksi hitaammin, ranteiden lämmettyä nopeammin.

Lähjde pyörittämään mailaa ranneliikkeellä puolelta toiselle, aluksi hitaammin, ranteiden lämmettyä nopeammin.

Pyörittele sen aikaa kun hyvältä tuntuu ja vaihda kättä. Kerta molemmille käsille riittää.​​​​​​​

Pyörittele sen aikaa kun hyvältä tuntuu ja vaihda kättä. Kerta molemmille käsille riittää.
​​​​​​​

2. Pelituntuman virittely

Kun kroppa on lämmin, voit siirtyä pääasiaan, pelituntuman virittelyyn. Mappe tarjoaa sinulle kolme hyvää vinkkiä.

Ensin rangelle. Nyt ei treenata swingitekniikkaa vaan haetaan tuntumaa ja rentoutta. Aloita lyhyistä mailoista, 30-50 metrin lyönneistä ja etene pikkuhiljaa maila kerrallaan isompiin ja aina draiveriin saakka. Kun kaikki mailat on käyty läpi, alkaa olla jo aika lämmin. Lopuksi voi vielä ottaa wedgen ja hakea siihen pehmeää kosketusta. Lämmitellään, ei harjoitella!​​​​​​​

Ensin rangelle. Nyt ei treenata swingitekniikkaa vaan haetaan tuntumaa ja rentoutta. Aloita lyhyistä mailoista, 30-50 metrin lyönneistä ja etene pikkuhiljaa maila kerrallaan isompiin ja aina draiveriin saakka. Kun kaikki mailat on käyty läpi, alkaa olla jo aika lämmin. Lopuksi voi vielä ottaa wedgen ja hakea siihen pehmeää kosketusta. Lämmitellään, ei harjoitella!
​​​​​​​

Sitten chippipaikalle. Ota kolme palloa ja se maila, jolla useimmiten chippaat. Hae hyvä asento ja keskity aluksi hyvään osumaan. Kun osuma alkaa tuntua hyvältä, voit keskittyä kohteeseen ja hakea tarkkuutta. Lopuksi voit vielä tehdä isoimman nostokulman mailallasi korkeita nostoja.​​​​​​​

Sitten chippipaikalle. Ota kolme palloa ja se maila, jolla useimmiten chippaat. Hae hyvä asento ja keskity aluksi hyvään osumaan. Kun osuma alkaa tuntua hyvältä, voit keskittyä kohteeseen ja hakea tarkkuutta. Lopuksi voit vielä tehdä isoimman nostokulman mailallasi korkeita nostoja.
​​​​​​​

Lopuksi harkkagriinille. Jatka kolmen pallon kanssa. Ota riittävän pitkä matka reikään. Puttaa ensimmäiset kolme kertaa niin, että katsot koko ajan reikää. ​​​​​​​

Lopuksi harkkagriinille. Jatka kolmen pallon kanssa. Ota riittävän pitkä matka reikään. Puttaa ensimmäiset kolme kertaa niin, että katsot koko ajan reikää.
​​​​​​​

Puttaa seuraavat kolme palloa silmät kiinni. Ja lopuksi puttaa kolme palloa normaalisti. Jatka niin kauan kunnes saat tuntuman griinin nopeuteen. Se on saatu, kun silmät kiinni putatut pallot löytyvät läheltä reikää.

Puttaa seuraavat kolme palloa silmät kiinni. Ja lopuksi puttaa kolme palloa normaalisti. Jatka niin kauan kunnes saat tuntuman griinin nopeuteen. Se on saatu, kun silmät kiinni putatut pallot löytyvät läheltä reikää.